Το WISC-III (Wechsler Intelligence Scale for Children, Third Edition) είναι ένα εργαλείο ψυχολογικής αξιολόγησης που χρησιμοποιείται ευρέως για τη μέτρηση της γενικής νοημοσύνης και της νοητικής ανάπτυξης των παιδιών. Ο σκοπός της κλίμακας είναι να παρέχει μια συνολική εικόνα των νοητικών ικανοτήτων του παιδιού και να εντοπίσει τις ιδιαίτερες δυνατότητες και αδυναμίες του σε διάφορους τομείς.

WISC-III και Διαγνωστικά Εργαλεία για Δυσλεξία
Η σχέση μεταξύ του WISC-III και της δυσλεξίας είναι σημαντική, καθώς το WISC-III χρησιμοποιείται για να εντοπιστούν τυχόν γνωστικές αδυναμίες που σχετίζονται με τη δυσλεξία, ιδίως όσον αφορά τις γλωσσικές και αναγνωστικές ικανότητες. Τα παιδιά με δυσλεξία μπορεί να εμφανίσουν ανωμαλίες στη φωνολογική επεξεργασία ή στη σύνθεση λέξεων, τα οποία ενδέχεται να αποτυπωθούν σε συγκεκριμένους τομείς του WISC-III, όπως στη μνήμη εργασίας ή στις οικονομικές δεξιότητες.
Σημαντικότητα του WISC-III στη Διάγνωση της Δυσλεξίας
Μια συχνή χρήση του WISC-III είναι η διαφορική διάγνωση. Ο ψυχολόγος μπορεί να παρατηρήσει αν υπάρχει απόκλιση μεταξύ της λογικής σκέψης και της εκπαιδευτικής απόδοσης, κάτι που είναι χαρακτηριστικό της δυσλεξίας. Έτσι, το WISC-III μπορεί να δείξει ότι ένα παιδί έχει φυσιολογική ή υψηλή νοημοσύνη, αλλά παράλληλα αντιμετωπίζει δυσκολίες στη μάθηση μέσω της ανάγνωσης και της γραφής.
Χρήση του WISC-III για Εξατομικευμένη Παρέμβαση
Η χρήση του WISC-III για την ανάλυση των γνωστικών λειτουργιών του παιδιού δίνει τη δυνατότητα στους ειδικούς να σχεδιάσουν εξατομικευμένες στρατηγικές διδασκαλίας. Αυτές οι στρατηγικές επικεντρώνονται στην ενίσχυση των τομέων που χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη, όπως η ανάγνωση και η ορθογραφία, και στην αξιοποίηση των τομέων που είναι πιο δυνατοί στο παιδί, όπως η οπτική αντίληψη ή η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
