Η μικτή δυσλεξία είναι μια μορφή δυσλεξίας που συνδυάζει χαρακτηριστικά τόσο από τη φωνητική όσο και από την οπτική πλευρά των γλωσσικών δυσκολιών. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που την αντιμετωπίζουν έχουν δυσκολία στην αναγνώριση ήχων και γραμμάτων ταυτόχρονα, γεγονός που καθιστά την ανάγνωση και τη γραφή εξαιρετικά απαιτητικές διαδικασίες. Παρά την κανονική νοημοσύνη, η δυσκολία στην απομνημόνευση των ήχων και των γραμμάτων καθυστερεί τη διαδικασία μάθησης.
Χαρακτηριστικά και Δυσκολίες της Μικτής Δυσλεξίας

Τα άτομα με μικτή δυσλεξία παρουσιάζουν σημαντικές δυσκολίες τόσο στην αναγνώριση λέξεων όσο και στη σύνδεση των ήχων με τα αντίστοιχα γράμματα. Συχνά, παρατηρούνται λάθη στη σωστή αναγραφή λέξεων, και η ανάγνωση γίνεται αργή και συχνά μην κατανοητή. Η αποδοτική ανάγνωση είναι μια πρόκληση για αυτά τα άτομα, καθώς δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν λέξεις γρήγορα και να τις κατανοήσουν στο πλαίσιο ενός κειμένου. Αυτό επηρεάζει και τη γραπτή τους έκφραση, καθώς κάνουν περισσότερα ορθογραφικά λάθη και δυσκολεύονται να δομήσουν προτάσεις.
Αντιμετώπιση και Υποστήριξη
Η αντιμετώπιση της μικτής δυσλεξίας απαιτεί εξατομικευμένη προσέγγιση και τη χρήση στρατηγικών που εστιάζουν τόσο στη φωνητική όσο και στην οπτική αναγνώριση. Οι στρατηγικές μπορεί να περιλαμβάνουν τη χρήση βοηθητικών τεχνολογιών, όπως λογισμικά για τη βελτίωση της αναγνώρισης λέξεων, καθώς και προγράμματα που παρέχουν φωνητική καθοδήγηση. Η ενίσχυση της ανάγνωσης μέσω οπτικών εργαλείων και η εφαρμογή στρατηγικών, όπως η εντατική επανάληψη και η χρήση χρωμάτων για να βοηθηθούν τα παιδιά να εντοπίσουν τα σωστά γράμματα, μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές.
Η υποστήριξη από δασκάλους και γονείς είναι επίσης κρίσιμη. Η συνεχής ενθάρρυνση και η ανάπτυξη αυτοεκτίμησης για τα παιδιά με μικτή δυσλεξία είναι σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία της θεραπείας.
