Η δυσλεξία συνδέεται συχνά με άλλες μαθησιακές δυσκολίες ή αναπτυξιακές διαταραχές, με αποτέλεσμα τα άτομα που τη βιώνουν να αντιμετωπίζουν πολυδιάστατες προκλήσεις. Αν και κάθε περίπτωση είναι μοναδική, υπάρχουν κάποιες κοινές συνδέσεις που αξίζει να αναφερθούν:
1. Δυσκολίες Μαθησιακής Αντίληψης (Dyspraxia)
Η δυσπραξία, η οποία σχετίζεται με προβλήματα στην κίνηση και τον συντονισμό, μπορεί να συνυπάρχει με τη δυσλεξία. Οι δυσκολίες στην οργάνωση των κινητικών δεξιοτήτων και στην εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων, όπως η γραφή ή η χρήση εργαλείων, μπορεί να δυσκολεύουν τα άτομα να ολοκληρώσουν ακόμα και απλές εργασίες με ευχέρεια.
2. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ADHD)
Η ΔΕΠΥ (ADHD) είναι μια από τις πιο συχνές καταστάσεις που σχετίζονται με τη δυσλεξία. Τα άτομα με ΔΕΠΥ συχνά έχουν δυσκολία στην εστίαση και την παρακολούθηση λεπτομερειών, χαρακτηριστικά που ενδέχεται να ενισχύσουν τις προκλήσεις της δυσλεξίας. Παράλληλα, η υπερκινητικότητα ή η παρορμητικότητα μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα συγκέντρωσης σε μακροχρόνιες δραστηριότητες, όπως η ανάγνωση ή η γραφή.

3. Διαταραχές Συναισθηματικής Αντίδρασης
Τα παιδιά ή οι ενήλικες με δυσλεξία μπορεί επίσης να εμφανίσουν συναισθηματικές ή ψυχολογικές δυσκολίες, όπως άγχος ή κατάθλιψη, εξαιτίας της συνεχούς σύγκρισης με τους άλλους και της αποτυχίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και αποφυγή δραστηριοτήτων που απαιτούν γραπτή ή προφορική επικοινωνία.
4. Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση και Γραφή
Εκτός από τη δυσλεξία, άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αναγνώριση γραμμάτων (π.χ., δυσφαγία ή δυσκολίες στον συντονισμό των ήχων με τα γράμματα) μπορεί να έχουν προβλήματα στην ανάπτυξη βασικών αναγνωστικών δεξιοτήτων. Παράλληλα, η γραφική δυσγραφία μπορεί να καθιστά δύσκολη τη σύνταξη γραπτών κειμένων, εντείνοντας τις προκλήσεις για τα άτομα με δυσλεξία.
